Zasłyszane od naszych Klientów
Opisaliśmy powyżej wiele informacji, które należy brać pod uwagę przy zakupie plotera. Powyższe informacje są poparte naszym wieloletnim doświadczeniem.
Poniżej postanowiliśmy opisać sytuacje zasłyszane od naszych Klientów lub od osób, które postanowiły przed zakupem odwiedzić innych sprzedawców. Ich odczucia, przemyślenia, spostrzeżenia opisujemy poniżej. Nie będziemy, a nawet nie zamierzamy zdyskredytować żadnej osoby lub Firmy która zajmuje się sprzedażą lub odsprzedażą ploterów laserowych. Chcielibyśmy, abyście Państwo przemyśleli, gdzie, za ile i czy warto zakupić ploter w tej czy w innej Firmie lub od prywatnego importera, który przy okazji postanowił, ot tak bez jakiejkolwiek wiedzy dla chęci zysku sprzedać go w Polsce.
Jak zawsze podkreślamy, my jesteśmy także ludźmi, możemy się mylić, a plotery budują tacy sami ludzie jak Wy i my. Dokładamy wszelkich starań żeby pracowały one bezawaryjnie. Mimo iż plotery są budowane według naszych wytycznych w Chinach nie będziemy pisali, że jesteśmy producentem. W naszym odczuciu jeśli coś jest MADE IN POLAND to jest nie zbudowane z podzespołów produkowanych w Polsce. Jeśli coś jest składane w Polsce z importowanych podzespołów, a obudowa jest spawana w Polsce to jest SKŁADAK made in Poland. Zaznaczam, że nie wiemy też wszystkiego o wszystkim i nie zamierzamy się wymądrzać w kwestiach o których możemy mieć znikomą wiedzę. Jeśli zdarzy się że czegoś nie wiemy to się dowiemy i nie będziemy opowiadali bajek przed zakupem.
Jako właściciel firmy postawiłem na piedestał UCZCIWOŚĆ i relacje międzyludzkie. Zakładając firmę w 2003 roku wiem że było warto.
W moim przekonaniu najważniejszy jest człowiek – nie pieniądze. Pieniądze można pozyskać z dotacji lub w inny bezzwrotny sposób. Każdego traktujemy na równi. Tego co wydał „złotówkę” i tego co „stówkę” Nie jest ważne, czy mamy dużo lub bardzo dużo mniejsze obroty (tym samym dochody) od firm, które posiadają duże powierzchnie magazynowe. Nie jest ważne, że inna firma może posiadać inżynierów, serwisantów, którzy nie są w stanie opanować wszystkich maszyn które zostały sprzedane. Dla mnie jako właściciela ważny jest kontakt osobisty z Klientem. Ważna jest jakość świadczonych usług (wielu z Was zgodzi się ze mną że to zanika – bynajmniej ja to odczuwam jako kupujący). W chwili obecnej jest to możliwe i jeśli spotkacie Państwo jakikolwiek problem będę słyszał czego dotyczy i będę mógł pomóc osobiście lub pracownicy będący w pobliżu.
Wracając do tematu postanowiłem wypunktować moim zdaniem kilka bardzo ważnych sytuacji z którymi się zetknąłem w ostatnim czasie(rok 2015-2017). Podkreślam, że to jest moje zdanie. Możecie się Państwo tym nie sugerować, lub nie brać tego pod uwagę i je zignorować.
Jeśli zdecydujecie się na zakup jakiegokolwiek urządzenia plotera, frezarki lub innego przedmiotu w sprawie którego nikt Wam nie doradził lub nie sprawdziliście rzetelnie informacji możecie mieć tylko i wyłącznie pretensje do siebie. Możecie również zasięgnąć opinii od znajomych lub zaprzyjaźnionych firm które pracują na urządzeniach, które zamierzacie kupić. Czy będzie to uczciwa ocena zależy tylko i wyłącznie od tego czy ktoś jest Wam życzliwy (gdy wchodzą w grę pieniądze i możecie być konkurencją a wiemy jak jest…).
Sytuacje, które usłyszeliśmy od naszych Klientów odnośnie ploterów laserowych (z ich doświadczenia)
-
Klient przyjechał kupić ploter do firmy X – potrzebował go na „już” (ponieważ dostał zlecenie dzięki któremu może się zwrócić większa część zakupu). Został poinformowany, że jest dostępny. Na miejscu okazało się, że ten ploter nie jest dostępny i sprzedawca próbował sprzedać (żeby nie użyć słowa wcisnąć) to co ma na miejscu. Nie jest ważne, że Pan jako Klient przejechał ok. 350 km i poniósł koszty dojazdu inwestując swój czas to jeszcze nie może kupić tego co potrzebuje. Podczas prezentacji coś wybuchło (wiemy co, ale celowo tego nie opisuję). Klient jest szarpany za ramię i padają słowa: cytuję” WYCHODZIMY STĄD SZYBKO BO NIE WIEM CZY COŚ JESZCZE NIE WYBUCHNIE”. Czy to jest profesjonalne…?
-
Klient który wydał w innej Firmie ponad 33 000 zł brutto na ploter o dużym polu roboczym i zdecydował się kupić kolejne dwa plotery u nas. Zapytaliśmy się dlaczego nie chce kupić drugiego plotera w tej samej Firmie oraz jak przebiegało szkolenie. Odpowiedział: Trochę ja się uczyłem od nich trochę oni ode mnie. Wystarczy mi jeden raz (opinia na google +).
-
Na stronie internetowej napisane jest że gwarancją objęta jest tuba lasera, a Klient w protokole odbioru podpisuje, że tuba lasera, soczewka, lustra i inne podzespoły nie są objęte gwarancją i Klient został o tym poinformowany. Następnie przyjeżdża serwisant i stwierdza, że nie może naruszyć plomby, gdyż nie jest upoważniony lub zapomniał/nie dysponuje częścią zamienną co gorzej narzędziami i liczy za dojazd kilkukrotnie nie wspominając o obowiązkowych przeglądach serwisowych, które są płatne według stawek obowiązujących w danej firmie i bez których Nabywca traci gwarancję.
Fakty
-
Kupując ploter laserowy, frezujący lub inne urządzenia w firmie, która prowadzi sprzedaż wszystkiego począwszy od opon poprzez rajstopy, maszyny do waty cukrowej, lampiony szczęścia i inne przedmioty zazwyczaj kontrola jakości jest do niczego i Klient jest witany tak samo miło na wejściu i wyjściu (o ile tak jest ponieważ już usłyszeliśmy wiele). Pamiętajcie, że duży szyld nie zawsze znaczy duży interes. Ważna jest wiedza i zaangażowanie sprzedawcy po tym jak kupicie ploter laserowy.
-
Wielokrotnie gwarancja trwa do drzwi, a później wszystko jest z winy Klienta.
-
Na części zamienne trzeba czekać miesiącami i serwis jest producenta np.: chiny lub inny kraj gdzie jest magazyn, przedstawiciel (dystrybutor), który zajmuje się tylko i wyłącznie sprzedażą urządzeń (towarów) i wydłuża się czas reakcji.
-
Na rynku są firmy zajmujące się TYLKO I WYŁĄCZNIE dystrybuują urządzeń bez instrukcji, szkolenia i wsparcia serwisu. Nie ponoszą one żadnej odpowiedzialności za sprzedawane urządzenia, a w przypadku awarii patrz pkt. 3. Wiele firm chwali się że w cenie plotera zawarte jest szkolenie. Pytanie czego ono dotyczy. Każdy potrafi włączyć każde urządzenie. Niestety, a może na całe szczęście ploter laserowy nie działa na zasadzie telewizora, gdzie należy wcisnąć przycisk i uzyskamy kolejny obraz.
-
Kolejny przykład: - nasz obecny Klient obdzwonił kilka firm pytając o serwis i gwarancję i możliwość przeprowadzenia prób grawerowania. Cena była niezmiernie kusząca.
Na zadane pytania otrzymał poniższe odpowiedzi:
-
Czy posiadacie plotery na stanie magazynowym?
- NIE.
-
Kiedy będą i czy mogę przeprowadzić testy na materiale, który chcę obrabiać?
- nie ma takiej możliwości. My tylko je dystrybuujemy. Ploter przywiezie kurier.
-
Czy otrzymam wstępne parametry do cięcia i grawerowania?
- NIE. To jest „banalnie” proste da Pan sobie radę.
-
Czy prowadzicie szkolenie z zakresu obsługi plotera?
- NIE. Jest instrukcja obsługi
-
Czy instrukcja jest w języku polskim?
Proszę Pani to jest takie proste nie jest potrzebna.
-
Co w przypadku awarii plotera i jak wygląda serwis?
- da Pani sobie radę to nic skomplikowanego. W razie problemów producent lub my pomożemy (dla takiego sprzedawcy nie jest ważna bariera językowa i czas rozwiązania problemu)
-
Jak mogę otrzymać ploter?
- Urządzenia wysyłane są kurierem
(jeśli Klient nie sprawdzi przesyłki w obecności kuriera nie są uwzględniane reklamacje i traci pieniądze ( zaczyna się „odbijanie piłeczki” -spychologia czyja wina). Firmy kurierskie mają swoje zasady.
-
Jakie mogę spotkać problemy podczas użytkowania plotera?
- Będzie Pan zadowolony proszę się nie martwić (cudowny i oklepany banał, jakże chwytliwy dla osoby, która pierwszy raz kupuje np.: ploter laserowy).
-
Brak szkolenia, przy zakupie plotera. Co to oznacza?
- zazwyczaj jest to brak wiedzy ze strony sprzedawcy na temat sprzedawanych urządzeń, rotacji personelu, brak czasu lub kompetentnej osoby, która może się tym zająć. Wielokrotnie są to stażyści, którzy za chwilę skończą praktyki. Sprzedawca zarobi jednorazowo, a Kupujący poniesie straty i straci wiarygodność wobec swoich Klientów. Wtedy ZYSKI z taniego zakupu generują STRATY
OKRUTNĄ PRAWDĄ wobec przekazanych nam informacji jest to, że sprzedawcy (dystrybutorzy) ploterów laserowych nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za sprzedawane urządzenia i POWRACAMY DO TEMATU POWYŻEJ. Polak potrafi dobrze sprzedać, ale czy dobrze kupić?
Ten artykuł piszę i uzupełniam TYLKO I WYŁACZNIE DLATEGO, abyście Państwo wiedzieli z czym możecie spotkać się przy zakupie plotera laserowego lub innego urządzenia.
Jako właściciel uważam, że biznes powinien opierać się na zdrowej konkurencji.
W roku 2003 kilkanaście osób obdarzyło nas zaufaniem i mogliśmy zaistnieć. W chwili obecnej jest to kilka tysięcy Firm. Dzięki Wam i dla Was jesteśmy. Dziękujemy za to, że wielu z Was jest naszymi stałymi Klientami.
Jeśli jako właściciel lub pracownik wybierzesz naszą ofertę, zdecydujesz się dołączyć do grona naszych zadowolonych Klientów i zakupisz ploter laserowy lub inne urządzenie w naszej firmie będzie nam bardzo miło. Twoja decyzja pozwoli nam utrzymać ,a nawet podwyższyć standard świadczonych usług. Mam nadzieję, że takimi samymi priorytetami kieruje się Firma w której jesteś pracownikiem lub Właścicielem. Jeśli zdecydujesz się na zakup urządzeń w innej Firmie mamy nadzieję, że powyższe informacje będą dla Ciebie przydatne i nie będziesz żałować swojej decyzji.
Mimo, iż jestem właścicielem firmy ten artykuł starałem się napisać bezstronnie. Mam nadzieję że mi się udało.
Nie dążę do stworzenia gigantycznej firmy, w której najważniejsze będą pieniądze pozyskane od Klientów, a tym samym zapewniające pokrycie kosztów utrzymania nieruchomości, sekretarek, sprzątaczek itp.
Jesteśmy na rynku ponad 14 lat a od 10 lat zajmujemy się ploterami laserowymi i jeśli nadal będziecie z nami my będziemy z Wami :-)
CZY WARTO SPRAWDZIĆ FIRMĘ CZYM ZAJMOWAŁA SIĘ WCZEŚNIEJ PRZED SPRZEDAŻĄ PLOTERÓW LASEROWYCH, FREZAREK I INNYCH URZĄDZEŃ ZWIĄZANYCH Z BRANŻĄ?
Oczywiście że TAK i należy to zrobić! Warto zastanowić się czy chcemy kupić jakiekolwiek urządzenie na którym chcemy pracować (frezarka, laser lub inny ploter) od firmy, która sprzedaje znaczki, kasy fiskalne, ubezpieczenia, kozy, rośliny, opony, części komputerowe etc. Dla osób bardzo dociekliwych proponuję sprawdzić które firmy obserwują facebook konkurencji wychwalając siebie ponad wszystkich.
Można kupią dojną kozę, krowę w śmiesznej cenie, ale czy po tygodniu nie padnie?
Zauważyłem ostatnio (2017 rok) bardzo „modny” trend pisania że firma jest na rynku 20 lat z czego sprzedawała np.: powyższy asortyment 19 lat.
WIEM, ŻE NIE POWINIENNEM TEGO PISAĆ, ALE UCZCIWOŚĆ NALEŻY POSTAWIĆ NA PIEDESTALE, GDYŻ zarówno Wy jak i ja jesteście Kupującymi i Sprzedawcami.
Zapomniałem jeszcze dodać, że niektórzy importerzy kupują towar przeznaczony na rynek azjatycki kierując się wyłącznie zyskiem.
Być może kiedyś to opiszę. Nie mniej jednak zasada jest zawsze taka sama. Kupując tanio CHYTRY DWA RAZY TRACI.
Wielu z Was nasunie się pytanie dlaczego tak szczerze opisuję problemy i inne rzeczy wiedząc, że wielu z Was może nie zdecydować się na zakup urządzeń (ploterów laserowych, frezarek i innych urządzeń) w mojej Firmie lub bezpośrednio w Chinach albo na e-bay-u. Odpowiedź jest prosta. Otrzymaliście gratis dużą „porcję” wiedzy. Możecie sami wybrać. Sami zdecydować, gdzie dokonacie zakupu.
W Polsce zazwyczaj działa zasada gdzie kupiłeś ploter tam szukaj pomocy..
Może nie powinienem tego pisać, ale…
Jest wolny rynek, każdy ma swój rozum i KAŻDY JEST KOWALEM SWOJEGO LOSU I SUKCESU SWOJEJ FIRMY. To samo dotyczy relacji w związkach miedzy ludźmi. Po przeczytaniu tego długiego artykułu wiesz już na co zwrócić uwagę przed zakupem i znasz pułapki w które możesz wpaść. Jeśli ktoś kieruje się tylko niską ceną lub na chwilę zabraknie zdrowego rozsądku może później mocno się zdziwić gdyż widziana „OKAZJA” może dostarczyć tylko przykrych niespodzianek, o których nawet ja nie wiem mimo tak długiego stażu w branży ploterów laserowych.
POMYŚL, ZASTANÓW SIĘ ZANIM KUPISZ NIC CIEBIE NIE GONI I NIKT NIE ZMUSZA DO ZAKUPU PLOTERA W DANYM DNIU.
JEŚLI TEGO NIE ZROBISZ, PO ZAKUPIE BĘDZIE JUŻ ZA PÓŹNO.
Jeśli nie jesteś pewny/a swojej decyzji odwiedź tak wiele firm ile potrzebujesz. Przyjedź do nas na samym końcu i nie daj się wmanewrować w zakup plotera obietnicami. Obietnice muszą mieć pokrycie w rzeczywistości.
Z ŻYCIA WZIĘTE
Odnośnie powyższej sytuacji. Odwiedziło nas dwóch młodych ludzi, którzy postanowili sprawdzić czy piszemy prawdę na stronie. Jeden z nich otworzył naszą stronę internetową na swoim tablecie i po kolei nas „punktował”, gdyż chciał sprawdzić czy piszemy prawdę.
Egzamin zadaliśmy celująco, a Oni stali się posiadaczami naszego plotera laserowego
Prawda sama się obroni i plotery również. Jeśli nie wierzysz możesz zrobić tak jak Oni.
Pozdrawiamy tych Klientów wyjątkowo ciepło.
Dziękuję za czas, który poświęciliście na przeczytanie tak długiego artykułu. Mam nadzieję, że będzie on dla Was przydatny. Jeśli nasunęły się Wam pytania zadzwońcie bez skrępowania. Jeśli chcielibyście nas odwiedzić zapraszamy serdecznie do nas po odwiedzeniu innych Firm i wcześniejszym uzgodnieniu terminu telefonicznie. Jeśli stwierdzicie że warto nam zaufać zadzwońcie. Zapraszamy na dobrą kawę lub herbatę